Δευτέρα 30 Ιουνίου 2014

ΧΩΡΙΣ ΦΩΣ ΣΤΟ ΤΟΥΝΕΛ Η ΑΡΑΒΙΚΗ ΜΕΣΗ ΑΝΑΤΟΛΗ

 

Πρίν ένα περίπου χρόνο στους κυριακάτικους Ταΐμς της Νέας Υόρκης (28/9/13) η αμερικανίδα δημοσιογράφος και συγγραφέας με ειδίκευση στην Μέση Ανατολή, Robin Wright, δημοσίευσε ένα χάρτη συνοδευόμενο με ένα επεξηγηματικό και αναλυτικό κείμενο με τον εντυπωσιακό, αλλά και ταυτόχρονα προβοκατόρικο τίτλο, "Πώς 5 χώρες στη Μέση Ανατολή Μπορεί να Γίνουν 14".

Ως κύριο αίτιο για τον πιθανό κατακερματισμό της Μέσης Ανατολής η Wright θεώρησε την λεγόμενη Αραβική Άνοιξη και κυρίως τον τρόπο με τον οποίο αυτή εκδηλώθηκε στη Συρία. Κατά την δημοσιογράφο η Συρία αποτελεί το στρατηγικό επίκεντρο της Αραβικής Μέσης Ανατολής και η κατάρρευσή της, από ισχυρό συγκεντρωτικό κράτος σε σεχταριστικά και φυλετικά φεουδάτα, λειτουργεί ως καταλύτης για την βαλκανιοποίηση του λοιπού Αραβικού χώρου.

H αμερικανίδα δημοσιογράφος  χωρίζει την Λιβύη στα τρία με βάση ιστορικά και φυλετικά κριτήρια : την Τριπολιτανία, τη Κυρηναϊκή και την Φεζάν στα νοτιοδυτικά. Η Συρία κατακερματίζεται στα τρία  με βάσει σεχταριστικά και εθνοφυλετικά κριτήρια : το Αλαουϊστάν (του Άσαντ ), το Κουρδιστάν και το κεντρώο Σουνιστάν, ενώ το Ιράκ, αφού χάνει τις κουρδικές του περιοχές, χωρίζεται στο Σουννιστάν και το Σιιστάν,  με βάσει τον θρησκευτικό σεχταρισμό. Η Υεμένη επαναχωρίζεται σε βόρεια και νότια, ενώ η Σαουδική Αραβία κατακερματίζεται στα πέντε : στη βόρεια, νότια, ανατολική και δυτική Αραβία και το Ουαχαπιστάν στο κέντρο.

Το ενδιαφέρον του χάρτη της Wright είναι ότι αφήνει ακέραιες τη Τυνισία, απ´όπου και  άρχισε η Αραβική Άνοιξη , την Αίγυπτο, την Ιορδανία καθώς επίσης και τα μη αραβικά αλλά μεσανατολικά κράτη, Τουρκία και το Ιράν. Αυτό το αναφέρω διότι με εξαίρεση το Ιράν, όλα τα υπόλοιπα κράτη είναι φιλοδυτικά αλλά και διότι το 2006 κυκλοφόρησε ένας άλλος χάρτης με κατακερματισμένα κράτη της Μέση Ανατολή που συμπεριλαμβάνε Ιραν και Τουρκία και προεκτεινόνταν μέχρι και το Αφγανιστάν, με σημαντικές αλλαγές συνόρων. Και ίσως το πιο σημαντικό είναι ότι αντίθετα με τον χάρτη  της Wright, o χάρτης του 2006 είχε ημιεπίσημο  χαρακτήρα. 

Δημοσιεύθηκε στο Armed Forces Journal, June 2006, σε κείμενο με τίτλο, "Blood Borders : How a better  Middle East would look", με συγγραφέα τον συνταγματάρχη Ralf Peters, ο οποίος είχε πρόσφατα αφυπηρετήσει από την US National War Academy. O  χάρτης παρουσίαζε ένα μεγάλο Κουρδιστάν, αφαιρόντας εδάφη απο Συρία, Τουρκία και Ιράν , τριχοτομούσε το Ιράκ , κατακερμάτιζε σε πολλαπλά κρατίδια την Σαουδική Αραβία  και είχε σημαντικές αναπροσαρμογές μεταξύ Ιράν, Αφγανιστάν και Πακιστάν, ενώ δημιουργούσε και το κράτος του Μπαλουχιστάν απο το Πακιστάν με σύνορα στον Ινδικό ωκεανό.

Ο χάρτης του Peters υπήρξε αιτία διπλωματικού επισοδείου μεταξύ Αγκυρας και Ουάσιγκτον διότι παρουσιάσθηκε στο Νατοϊκό κολέγιο της Ρώμης όταν πρωτοκυκλοφόρησε το 2006. Παρόμοιο επισόδειο υπήρξε και μεταξύ Αθήνας και Άγκυρας όταν ο χάρτης χρησιμοποιήθηκε και σε διάλεξη του καθηγητή Γιάννη Μάζη που έγινε στο Ελληνικό Υπουργείο Άμυνας και στο οποίο παρευρέθηκαν Τούρκοι αξιωματικοί. Στην βιβλιογραφία για την Μέση Ανατολή υπάρχει πληθώρα μελετών που επιχειρηματολογούν υπέρ του κατακερματισμού του χώρου ώστε τα σύνορα να αντιστοιχούν σε πραγματικά εθνοφυλετικά και θρησκευτικά κριτήρια.

Είναι στοιχειώδως γνωστό ότι με εξαίρεση την Αίγυπτο, τα κράτη της σύγχρονης αραβικής Μέσης Ανατολής προέκυψαν από τη κατάρρευση της Οθωμανικής αυτοκρατορίας και τα σύνορα τους διαμορφώθηκαν από τις αποικιακές δυνάμεις Βρεττανίας και Γαλλίας.  Οι δυό αυτές ιμπεριαλιστικές δυνάμεις δημιούργησαν ζώνες επιρροής στη περιοχή στη βάσει των οποίων δημιουργήθηκαν αυθαίρετες κρατικές οντότητες με αυθαίρετα σύνορα.

Τα πράγματα περιπλέχθηκαν με την δημιουργία και του κράτους του Ισραήλ το 1948. Στη βάσει τη σιωνιστικής ιδεολογίας του εβραϊκού κράτους αλλά και της στρατηγικής του για επιβίωση, το Ισραήλ υιοθέτησε ως μέρος τη υψηλής του στρατηγικής την αρχή του κατακερματισμού των αραβικών κρατών. Στην αραβική βιβλιογραφία η στρατηγική αυτή παρουσιάζεται ως "σιωνιστική συνομωσία". Στη πραγματικότητα οι Ισραηλινοί ουδέποτε απέκρυψαν ότι ο κατακερματισμός των αραβικών κρατών υπήρξε αναπόσπαστο μέρος της υψηλής τους στρατηγικής.

Οι Ισραηλινοί αναζητούσαν πάντοτε συμμαχίες με μή αραβικά και μή μουσουλμανικά κράτη, όπως και συμμαχίες με μή αραβικές και μή μουσουλμανικές εθνότητες και θρησκευτικές μειονότητες στην περιοχή. Πάντοτε αναζητούσαν και εκμεταλλεύονταν κάθε ευκαιρία αποδυνάμωσης των Αράβων. Και η βιβλιογραφία είναι προσβάσιμη σε κάθε ενδιαφερόμενο.

Το πρόβλημα με την σημερινή πολιτική κατάντια των Αράβων,  που έχει ως τίμημα εκατόμβες νεκρών με τα πράγματα να χειροτερεύουν καθημερινά, είναι ότι μεταπολεμικά κυριάρχησαν αυταρχικά, δεσποτικά και πατριαρχικά καθεστώτα στον αραβικό κόσμο. Οι προσπάθειες για πολιτικό, κοινωνικό  και δημοκρατικό εκσυχρονισμό απέτυχαν παταγωδώς, ενώ ο  φυσικός πλούτος τη περιοχής έγινε βορά των ξένων και της τοπικής διεφθαρμένης ελίτ. Σε όλα αυτά θα πρέπει να προστεθεί και η οπισθοδρομική φύση της θρησκείας.

Με όλο τον σεβασμό που ωφείλεται για τα  θεία τα ιερά και τα πιστεύω, είναι δυνατό να ορθοποδήσουν, να αυτονομηθούν και να υπερασπίσουν τα συμφέροντα τους κοινωνείες που θεωρούν ότι ο μισός τους πληθυσμός, οι γυναίκες, είναι παρακατινός και πρέπει να υπάρχει χωρίς να φαινεται; Για την Αραβική Μέση Ανατολή στο τέλος του τούνελ δεν υπάρχει, δυστυχώς, φως. Υπάρχει ένα άλλο τούνελ. Διαβάστε την Επικαιρότητα  εδώ..........



 


''ΜΕΓΑΛΟΣ ΑΔΕΛΦΟΣ'' ΓΙΑ ΦΟΡΟΥΣ ΚΑΙ ΕΙΣΦΟΡΕΣ...


Φόροι και εισφορές στα Ταμεία πλέον γίνονται ένα και θα υπολογίζονται για μισθωτούς, ελεύθερους επαγγελματίες, αγρότες, επιχειρήσεις και συνταξιούχους με σημείο αναφοράς το ετήσιο εισόδημα... Το συγκεκριμένο σχέδιο, σύμφωνα με την εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος», προβλέπει αρχικά την εναρμόνιση του τρόπου είσπραξης των ασφαλιστικών εισφορών -που σήμερα είναι διασκορπισμένες και με διαφορετικό ύψος από Ταμείο σε Ταμείο-, την ενσωμάτωσή τους στη συνέχεια στη γενικότερη φορολογία και τέλος, την είσπραξη φόρων και εισφορών σε ένα «πακέτο» που θα καθορίζεται κυρίως με βάση το φόρο εισοδήματος.

Το κλειδί σε όλο το εγχείρημα είναι να διασφαλιστεί ότι σε κάθε περίπτωση, οι φόροι και οι εισφορές θα εισπράττονται με κάθε τρόπο, άμεσα και γρήγορα. Για το λόγο αυτό συνδέονται με το εισόδημα. Όσοι δηλώνουν υψηλό ή έχουν τεκμαρτό εισόδημα μεγαλύτερο από το πραγματικό λόγω ακίνητης περιουσίας θα έχουν και μεγαλύτερη επιβάρυνση. Για την ενοποίηση εξετάζονται διάφορα σενάρια. Ένα από αυτά είναι να θεσπιστεί και μια κλίμακα εισφορών με ενιαίο συντελεστή (π.χ. 15-20%) επί του εισοδήματος.

Κάτι τέτοιο, αν αποφασιστεί, θα φέρει τα πάνω κάτω στις εισφορές που πληρώνουν σήμερα οι ασφαλισμένοι. Στην ουσία, θα μπορεί να λειτουργεί ένα αντικειμενικό σύστημα πληρωμής εισφορών με κατώτατο όριο και προοδευτική κλιμάκωση ανάλογα με το εισόδημα.

Σύνδεση και με ΦΠΑ: Για τη λειτουργία του νέου συστήματος όλοι οι φορολογούμενοι θα χρησιμοποιούν έναν και μοναδικό κλειδάριθμο με τα προσωπικά τους στοιχεία ώστε να εξαλειφθεί το φαινόμενο των διαφορετικών ΑΦΜ που χρησιμοποιούν χιλιάδες οφειλέτες όταν θέλουν να σβήσουν ίχνη από παλιά χρέη. Για το λόγο αυτό, θα δημιουργηθεί εντός του 2015 ενιαίο μητρώο με όλους τους υπόχρεους στην πληρωμή των ασφαλιστικών εισφορών, είτε πρόκειται για μισθωτούς είτε για ελεύθερους επαγγελματίες, αγρότες και επιχειρήσεις.

Η είσπραξη σε ένα ενιαίο πακέτο εξετάζεται να συνδυαστεί και με την πληρωμή ΦΠΑ, δηλαδή να συμψηφίζεται η επιστροφή του με την οφειλή.

ΣΥΝΑΓΕΡΜΟΣ ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ E -BANKING: ΚΑΚΟΒΟΥΛΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ «ΜΠΑΙΝΕΙ» ΣΕ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟΥΣ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥΣ

 

Η Διεύθυνση της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος προειδοποιεί όσους χρησιμοποιούν e-banking για την εμφάνιση ενός νέου κακόβουλου λογισμικού, που στοχεύει στην παράνομη πρόσβαση του τραπεζικού τους λογαριασμού (Banking Malware). Ειδικότερα, το νέο κακόβουλο λογισμικό έχει τη δυνατότητα να υποκλέπτει τα ηλεκτρονικά στοιχεία πρόσβασης του e-banking (username, password, κτλ), αλλά και να «συλλέγει» τα δεδομένα της κίνησης του δικτύου του χρήστη (sniff network traffic), υποκλέπτοντας ευαίσθητα δεδομένα και των υπολοίπων χρηστών που είναι συνδεδεμένοι σε αυτό.

Το εν λόγω λογισμικό, που ονομάστηκε ως «EMOTET», εξαπλώνεται γρήγορα μέσω μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Πιο συγκεκριμένα, στον χρήστη αποστέλλεται μήνυμα (e-mail), το οποίο τον ενημερώνει για κάποια μεταφορά ποσού, που έγινε στο τραπεζικό του λογαριασμό και το οποίο περιέχει σύνδεσμο (link) για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την επίμαχη τραπεζική μεταφορά. Μόλις ο χρήστης πατήσει στο σύνδεσμο (link), που περιέχεται στο μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, αρχίζει η διαδικασία εγκατάστασης του κακόβουλου λογισμικού, εν αγνοία του χρήστη.

Σημειώνεται ότι το κακόβουλο λογισμικό έχει την ικανότητα να παρακάμπτει ακόμα και την ασφαλή σύνδεση HTTPS (Hypertext Transfer Protocol Secure). Το γεγονός αυτό, θέτει σε μεγαλύτερο κίνδυνο την υποκλοπή των ηλεκτρονικών στοιχείων εισόδου στο e-banking, καθώς οι χρήστες θεωρούν ότι πραγματοποιούν τις online τραπεζικές τους συναλλαγές με ασφάλεια. Οι πολίτες, που λαμβάνουν μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου με παρόμοιο περιεχόμενο καλούνται να μην ανοίγουν τους συνδέσμους, ούτε να κατεβάζουν τα αρχεία που περιέχονται σε αυτά. 

Σε κάθε περίπτωση, συστήνεται σε κάθε χρήστη η επιβεβαίωση των συναλλαγών μέσω του τραπεζικού του ιδρύματος. Κατ' αυτόν τον τρόπο επιβεβαιώνεται η ορθότητα του μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου πριν προχωρήσει σε περαιτέρω ενέργειες. Επιπλέον, σε περίπτωση που ο χρήστης «πατήσει» τον σύνδεσμο σε παρόμοιο μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, το οποίο έχει επιβεβαιωθεί για την πλαστότητά του, συστήνεται η επανεγκατάσταση του λειτουργικού συστήματος.

 


ΘΕΛΕΙ ΛΕΦΤΑ Η ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ

 

Επιτέλους! Μία πολύ βάσιμη κριτική, η οποία ασκείται εδώ και πολλά χρόνια στην πολιτική για την ψυχιατρική μεταρρύθμιση και την αποασυλοποίηση των ψυχικώς πασχόντων στην χώρα μας, αναγνωρίζεται ανοιχτά και μάλιστα στο πλέον υψηλό επίπεδο, αυτό της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υγείας! Την αναπόδραστη ανάγκη για πρόσθετα κονδύλια, προκειμένου να αναπτυχθεί και να ολοκληρωθεί επαρκώς και αποτελεσματικώς η ψυχιατρική μεταρρύθμιση και η αποασυλοποίηση των ψυχικώς πασχόντων στη χώρα μας επεσήμανε για άλλη μία φορά, την περασμένη Παρασκευή 27 Ιουνίου, η υφυπουργός Υγείας Κατερίνα Παπακώστα, κατά τη διάρκεια του εναρκτήριου χαιρετισμού της σε ημερίδα την οποία διοργάνωσε το Κέντρο Ημέρας για παιδιά με αυτισμό «Το Λιθαράκι», το οποίο αποτελεί δομή του νοσοκομείου Παίδων της Αθήνας «Π. και Α. Κυριακού».

Βεβαίως, για ευνόητους λόγους και προκειμένου να μην ανησυχήσει την τρόικα, η Κατερίνα Παπακώστα εξήγησε ότι αναφέρεται σε πρόσθετους πόρους από τα... διαρθρωτικά ταμεία της Ε.Ε. Για ευνόητους λόγους επίσης και προκειμένου να μην αναγνωρίσει σε όλη του την έκταση το οξύ χρηματοδοτικό πρόβλημα, η υφυπουργός Υγείας είχε δηλώσει πρόσφατα στον αρμόδιο επίτροπο της Ε.Ε., Λάσλο Άντορ, ότι η ψυχιατρική μεταρρύθμιση και η αποασυλοποίηση των ψυχικώς πασχόντων στη χώρα μας χρειάζονται επιπλέον 30 εκατ. ευρώ μέχρι το τέλος του 2015...

Δεδομένου ότι το αναθεωρημένο σχετικό πρόγραμμα έχει χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης το... 2020, η Κατερίνα Παπακώστα μάς υποχρεώνει πολύ απλά όχι μόνον να αναρωτηθούμε γιατί οι σχετικοί υπολογισμοί της φθάνουν μέχρι τον Δεκέμβρη του 2015, αλλά μας βάζει στον κόπο να αναλάβουμε το ρίσκο για να υπολογίσουμε μόνοι μας ποιο είναι το ύψος της πρόσθετης χρηματοδότησης την οποία έχει ανάγκη μέχρι το 2020 το πρόγραμμα! Εάν για έναν χρόνο, το 2015, απαιτούνται επιπλέον 30 εκατ., τότε για έξι χρόνια πόσα απαιτούνται; Δεν παίζουμε. Εδώ μιλάμε για ένα ποσό το οποίο υπερβαίνει τα 180 εκατ. ευρώ, ποσό το οποίο γνωρίζει πολύ καλά η υφυπουργός Υγείας ότι δεν πρόκειται να λάβουμε από τα διαρθρωτικά ταμεία της Ε.Ε.

Δεν είναι καθόλου τυχαίο, λοιπόν, το γεγονός ότι η υφυπουργός Υγείας αποφεύγει με προσοχή να απαντήσει στο ερώτημα για τις πρόσθετες μέχρι το τέλος του 2020 χρηματοδοτικές ανάγκες της ψυχιατρικής μεταρρύθμισης και της αποασυλοποίησης των ψυχικώς πασχόντων στη χώρα μας...